Sommerferie, sommerferie, sommerferie … KOM NU!

Jeg glæder mig til sommerferien, til at trække stikket ud og nyde skønne stunder med Musse og kæresten. Langt fra København, hverdagen, naboerne, metroen og Aldi nede på hjørnet…

Jeg glæder mig til bare at give slip, være doven, hygge, bade, spise chips klokken 11.00(ELSKER chips…) og drikke kølig hvidvin allerede klokken 14.00 (ender altid ud i sådan lidt et alkoholisk tilfælde, når jeg har ferie). Og om 3 uger sker det. Om 3 uger kan jeg smide mig på en solstol og forvandle mig til en ucharmerende chipsspisende snaldret kvinde. Love it! 🙂

Vi tager til Spanien. Igen. Det er nemlig både nemt og billigt at få flybilletter – og også at leje bil. Det er tilmed prismæssigt yderst fair at leje bolig dernede, og så er det at spise ude også økonomisk overskueligt 🙂

Årets-hemmelige-strand-whatwhenwhere

Sidste år lejede vi en lejlighed i et resort. Det var første gang, vi gjorde det, da vi ellers er mere til det rolige og autentiske og ofte finder små byhuse i små hvide byer – ikke alt for langt fra vandet naturligvis. Det var en fin ferie, men vi gentager ikke konceptet. Jeg magter ærlig talt ikke alle de mennesker, alle de badedyr, skrigende unger og solskoldede mennesker med øl i hånden. Jeg dur ikke til det. Jeg vil meget hellere være lidt kedelig og utjekket og gemme mig 10-15 kilometer inde i landet og så “tage ud i livet”, når jeg eller “vi” har lyst til det.

Jeg er meget mere til det autentiske. Som at købe ind hvor de lokale gør det – og helst i en lille by gemt lidt væk fra al virvaret. Gå og snuse til de friskplukkede citroner og tomater, den lokale grønthandler tilbyder og på tegnsprog finde ud af, hvad tingene koster… ofte med grin undervejs fra både grønthandleren og mig. Jeg nyder at spise på små lokale steder, som tilbyder hel- og langtidsstegt pattegris, krydret med hemmelige marinader, som mormoren skabte for 70 år siden. Jeg elsker roen om aftenen, hvor at mærke Musse slængende op af mig og mens kærsten serverer et glas vis. Jeg elsker, at vi sammen alle 3 nyder synet af solen der går ned – enten i stilhed eller under en god omgang røverhistorier eller et spil røvhul!

Alt det er, hvad ferie er for mig.

Så i år har vi lejet et hus lidt inde i landet men med flot udsigt til havet. Det har egen pool og stort køkken både ude og inde, så vi rigtigt kan kokkere og grille selv.

Ser det ikke dejligt ud?

Summer in spain 2

Summer in spain 3

Summer in spain 1

Det ligger oppe på et bjerg, lidt uden for en lille by. Vi er virkeligt ude, hvor kragerne de vender. Men så kan vi gå med røven bar, når det passer os! 🙂

Og hvad skal jeg så have med i år?

Jeg skal som altid have lidt ekstra dullegrej med i kufferten… og helst noget af det gode. Jeg er jo på ingen måde bleg for også at bruge ferietiden på at pleje mig selv.

Jeg har fremskaffet de nok sidste 2 af Sublime Sun ansigtssolcremen fra L’Oreal, som jeg lovpriste en del efter sidste års ferie. Den er nemlig desværre udgået og det er jeg ærlig talt ikke begejstret for. Det var for mig “no. 1.”, når det kommer til ansigtssolcreme, så jeg overvejer at oprette en Facebookgruppe: “We Want Sublime Sun Back”, alene med det formål at få produktet tilbage på markedet… Der må være mange flere derude, der har det som jeg – Totally addicted to it!

Favorit ansigtssolecremen fra L'oreal

Jeg pakker igen i år min Paw Paw balsam fra Nature’s Care med i kufferten. Den gør bare underværker på solskoldet hud og læber eller dumme rifter fra muslinger og sten. Så ja, det er blevet en lidt uundværlig sag for mig. Derfor nok også meget naturligt, at den fik en fornem plads i min Beauty Award i år.

It’s like magic on a tube 🙂

Paw Paw

I kufferten i år vil også ligge hele 3 ansigtsmasker. For jeg STOR-ELSKER masker i alle afskygninger. Konkret er der tale om masker fra mærket MASQ+, som jeg har fået tilsendt til test her på bloggen.  Jeg glæder mig meget til at prøve dem, for de lyder både sådan lidt eksotiske men også som om, at der er reel “guf og godter” i produkterne.

MASQ+ ansigtsmasker

Det er det svenske brand Powerlite, som står bag de nye sager, som skulle være inspireret af japanske hudplejetraditioner men forenet med ingredienser og teknologier inden for den mere moderne hudpleje.

Det er bomuldsmasker, så de er allerede formet og tilpasset ansigtetsformen. Jeg skal derfor blot pakke “sagen” ud og placere den på ren og tør hud i 20 minutter. Meget smart, for så kan jeg fint nyde et glas vin både før og undervejs 😉

Det bliver vel ikke meget nemmere? Perfekt til en doven ferie men med fokus på selvforkælelse… Love it already.

MASQ+ maskerne findes i tre varianter, og jeg har været så heldig at få lov til at prøve alle 3. I know it: Lucky me! 🙂

• MASQ+ Rejuvenating & Moisture (Den Fugtgivende maske): En intensivt fugtighedsbevarende og blødgørende maske til tør, stresset eller livløs hud med tendens til fine linjer og rynker. Den indeholder nemlig et kompleks af fugtgivende ingredienser, herunder hyaluronsyre, vitamin A, C og E samt troldhassel.
  • MASQ+ Firming & Nutrition (Den foryngende og opstrammende maske): En foryngende og opstrammende maske til huden som både har fine linjer men også savner elasticitet. Den er beriget med aktive ingredienser, gingko biloba der giver øger blodcirkulationen og får huden til at live op, collagen, vitamin C og E der hjælper huden med at få fylde og fugt igen.
  • MASQ+ Soothing & Calming (Den beroligende): En beroligende og lindrende ansigtsmaske til tør og sensitiv hud, eller som ekstra pleje efter en dag i solen. Masken indeholder en lang række aktive ingredienser, herunder beroligende aloe vera og troldhassel, der også har en anti-inflammatorisk effekt, samt vitamin B3, der virker blødgørende og dæmper rødmen i huden.

Jeg lover, at jeg nok skal anmelde dem, når jeg leget “forsøgskanin”.

Hvad med dig.  Hvor går ferien hen i år?

Bedste søndagshilsner fra Anne, som er mer’ end klar til ferien 🙂

Anne 1a - Copy Small

Del som du lyster ... Share on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+Email to someone
Comments
3 Responses to “Sommerferie, sommerferie, sommerferie … KOM NU!”
  1. Lullumut siger:

Åh, det lyder helt vildt dejligt 🙂 Må I få den bedste tur “med røven bar”, når I når så langt 🙂 Håber din solcreme kommer i produktion igen.
    Selv smutter jeg til Polen og Bornholm. Håber der er høj (og varm) sol over Bornholm i august..

2. Anne, WhatWhenWhere siger:

Alle skal bare til Bornholm i år. Det er blevet totalt trendy. Jeg har ikke været der siden 7. klasse – obligatorisk lejrskoletur, så det må også snart være min tur til at komme dertil igen.
    Polen lyder interessant – hvor i Polen? 🙂
    Knus Anne

3. Lullumut siger:

Haha 🙂 Det er også der, jeg mødte min kæreste tilbage i 2001, og vi har ikke været der siden, så vi glæder os. Det er svigermor, der har booket et sommerhus der gennem sit arbejde, og så spæder vi bare til. Jeg har været på koloni der såå mange gange, nu du siger det 🙂
    Vi skal til Szczecin, hvor min mor er vokset op 🙂 Så vi har lokal guide med 🙂
    Faktisk skulle vi slet ikke have været afsted i år, fordi vi brugte så mange penge på NY turen sidste. Men så lokkede mødrene. Heldigvis er begge dele forholdsvis billigere ferier. F.eks. tager vi bussen til begge destinationer.